AUXILIARY POLICE OFFICE

This image for Image Layouts addon


PEJABAT POLIS BANTUAN

Pada tahun 2011 Unit Keselamatan telah ditukarkan kepada Pejabat Polis Bantuan. Tugasan utama adalah menjaga keselamatan dan mengawasi perkara-perkara yang boleh merosakkan atau mendatangkan kemudaratan kepada kesentosaan, keamanan, ketenteraman serta harta benda dan nama baik Universiti.

KETUA UNIT

Adrusham bin Che Lah
Pegawai KeselamatanAdrusham bin Che LahE-mel: adrusham@uitm.edu.my
No Tel: 09 - 460 2052

UNIT DI BAWAH PEJABAT POLIS BANTUAN

  1. Pengurusan pentadbiran, surat, fail pentadbiran dan peribadi.
  2. Kelengkapan anggota dan kelengkapan pejabat, tuntutan, permohonan pas keselamatan, laporan kehilangan, rekod perkhidmatan, mengurus kunci dan lain urusan pentadbiran
  1. Keselamatan warga kampus dan pelawat, Keselamatan kawasan, keselamatan bangunan dan keselamatan hartabenda UiTM Cawangan Pahang.
  2. Kawalan pintu keluar dan masuk serta kawalan semasa program.
  3. Mencegah dan melawan kebakaran.
  4. Trafik, perhubungan, kunci pejabat dan kuliah.
  5. Pengurusan jadual tugas harian, lebih masa dan cuti anggota keselamatan
  1. Kawalan lalulintas, pengiring VIP.
  2. Kawalan pintu keluar dan masuk dan kawalan parkir kenderaan
  3. Mengeluarkan saman lalulintas dan urusan pelekat kenderaan
  4. Urusan penjagaan kenderaan dan stor.
  5. Mengurus papantanda dan lain-lain alat kelengkapan Unit Polis Bantuan.
  1. Menyiasat kes.
  2. Perhubungan baik dengan PDRM dan Bomba serta organisasi penguatkuasaan yang lain.
  3. Mengendalikan urusan latihan dan kursus-kursus anggota keselamatan.
  4. Memusnahkan binatang dan serangga berbahaya
Menjadi Pusat Pengurusan Keselamatan Universiti yang cemerlang berteraskan penggunaan teknologi bagi menyokong dan mendorong ke arah mencapai visi universiti.
Memberi perkhidmatan yang profesional, berintergriti dan berakauntabiliti bagi mewujudkan suasana kampus yang selamat dan sejahtera demi menjaga imej universiti
  1. Mengambil tindakan bantu mula terhadap kes kecemasan dalam tempoh kurang 7 minit.
  2. Menurunkan trend kadar jenayah dalam kampus kepada 1%.
  3. Menurunkan trend kadar pelanggaran peraturan dalam kampus kepada 10%.
  4. Mengemukakan tindakan susulan ke atas laporan kejadian dalam tempoh 5 hari daripada tarikh laporan diterima kepada pihak berkenaan.
  5. Memberi maklumbals terhadap permohonan perkhidmatan dalam tempoh 5 hari daripada tarikh permohonan diterima.
  6. Menambahbaik secara berterusan prestasi persediaan penyampaian perkhidmatan dengan mengurangkan aduan negatif daripada pelanggan.
TIDAK DIBENARKAN menggunakan maklumat ini untuk tujuan pengiklanan, pemasaran dan penjualan produk dan perkhidmatan serta menyebar maklumat pegawai tanpa kebenaran